Guess who is back?!

28 oktober 2021 - Auburn, Washington, Verenigde Staten

Hallo lieve volgers van mijn blog..

Dit is mijn eerste blogpost sinds 2015, wat bijzonder. Toen in Engeland en inmiddels ben ik voor 3 maanden in Auburn, Washington om 3 maanden school te volgen. Dit doe ik hier aan Green River College. De vakken die ik nu volg zijn Duits, psychologie en criminologie. En wat is het leuk! Ik weet bijna niet waar te beginnen.

Op 16 september 2021 vertrok ik richting Amerika, voor het eerst. Ik was hier nog niet eerder geweest en had geen idee wat te verwachten. Ik was zenuwachtig, en om eerlijk te zijn maakte de Covid situatie het er niet makkelijker op. Afscheid van mijn vader en Ilse moest gebeuren buiten Schiphol en dat maakte het een stuk minder fijn. Gelukkig ben ik snel weer terug. De vlucht had ik vooraf vergeleken met die naar Curacao, viel dat even tegen. Het bleek toch een stuk langer te zijn en het tijdsverschil een stuk vervelender. Na ruim 9 uren kwam ik aan op SEATAC Airport en klaar om het avontuur te beginnen.

We hadden een uurtje wachttijd op het vliegveld, daarna werden we per bus naar de campus gebracht. Ik verblijf in de Campus Corner Apartments, de studenten huisvesting naast de school. Hier heb je een prive kamer en deel je het apartment, badkamer en keuken met 2 of 3 andere meiden. Ik kan helaas niet zeggen dat de appartementen helemaal met hun tijd mee zijn gekomen, ik denk dat het heel vergelijkbaar is met Engeland in 2014. Toch is het erg gezellig om met 2 meiden samen te wonen en heb je altijd aanspraak.

Ik had het geluk de eerste dag al hele leuke mensen te ontmoeten, waar ik nu nog steeds veel mee omga. De lessen zijn pittig maar omdat ik zo veel leuke dingen doe daarnaast is het goed te doen. Het eerste weekend hebben we met een groepje gelijk tickets kunnen bemachtigen voor een American Football game van de Washington Huskies, dit is het team van de University of Washington. Ondanks dat ik de regels niet kende was het geweldig om mee te maken. De busrit ernaartoe zorgde nog voor leuke en spannende momenten aangezien we nog niet heel erg bekend waren met het OV systeem. Zo stapte we in de meest verlaten buurt uit waar ondertussen in de bosjes achter ons een aantal zwervers drugs zaten te gebruiken. Gelukkig waren deze mannen erg vriendelijk. Dat is het enige was hier wel verschrikkelijk is, het grote aantal daklozen die hier midden op straat drugs gebruiken. Ik heb een filmpje toegevoegd aan mijn pagina dat ik heb gemaakt na deze geweldige dag, je kunt deze vinden onder video's.

Ik heb nog zo veel meer verhalen over deze eerste weken in Amerika. Ik zal proberen snel weer een update te doen met andere avonturen die ik heb beleefd en die ik natuurlijk nog ga beleven. En natuurlijk leuk dat je terug bent bij mijn blog!

- Anika

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade