Seattle en Stadium High School

3 november 2021 - Auburn, Washington, Verenigde Staten

Hallo lieve blog volgers, daar ben ik weer. Dit keer vanuit de CCA Lounge, dit is een soort gedeelde woonkamer/werkplek voor studenten in de studentenhuizen op de campus verblijven. Het is een goede plek als je even een andere werkomgeving nodig hebt of als je net als mij zit te wachten tot de droger klaar is.

In deze blogpost wilde ik het graag hebben over twee dingen, Seattle en Stadium High School. Twee dingen die je hier zeker gezien moet hebben en die beide hun eigen charme hebben. Zo bezocht ik Seattle afgelopen maand samen met Lidya, een meisje dat hier studeert maar oorspronkelijk uit Eritrea komt. We besloten hier een hele dag van te maken aangezien er geshopt moest worden voor winterkleding.

Al vroeg vertrokken we met de bus vanaf de campus, het duurt nogal even voordat je er bent dus vroeg vertrekken is een must. Na ongeveer 20 minuten ben je dan op het station in Auburn en kun je overstappen op de 'snelbus' naar Seattle. Ik zeg natuurljk snelbus maar hij doet er ongeveer iets meer dan een uur over. Al met al ben je dan dus ongeveer anderhalf uur bezig om in de stad te komen. Voor ons is dit snel aangezien er nog een optie is die iets meer dan 2 uren duurt. Het voordeel van deze snelbus is dat je in het centrum wordt afgezet, heel handig als je alles moet lopen.

Nadat we de bus uit kwamen bezochten we eerst Pike Place Market, iets dat je echt gezien moet hebben. Hier kun je terecht voor gerechten en snacks van over de hele wereld, maar ook voor leuke en originele souvenirs. Kijk hiermee wel uit, een aantal straten verderop koop je soms bijna hetzelfde voor veel minder. Helaas was het deze dag zo druk dat we niet ergens in de rij wilde gaan staan. Ik heb ook een aantal foto's toegevoegd voor een kleine sfeerimpressie.

Na de markt zijn we in verschillende winkels wezen shoppen, helaas is op dit moment veel gesloten vanwege Covid. Wanneer je Amerika bezoekt zijn mijn aanraders om merken te shoppen voor weinig de winkels Nordstrom Rack, T.J. Maxx en Ross. Het is soms even zoeken tussen alle kleding maar je kan hier echt pareltjes vinden. Overigens kan je hier in de tweede hands winkels, Goodwill, echt nog hele leuke kleding vinden. Na het shoppen hebben we nog gegeten bij Cheesecake Factory en daarna zijn we weer richting huis gegaan. Al met al een drukke maar leuke dag.

Afgelopen vrijdag ging ik dan nog iets unieks doen. Namelijk, een High School football wedstrijd kijken van Stadium High School. Deze school is bijzonder omdat de film '10 thing I hate about you' hier is opgenomen. Nou moet ik wel bekennen dat ik hem zelf nooit had gezien, maar dit maakte de ervaring er niet minder om. De school zelf is prachtig en heeft iets weg van Harry Potter. Het bijzondere van deze school is ook dat het geen prive school is, dit zou je normaal wel verwachten bij het zien van zo'n gebouw. Natuurlijk heb ik voor jullie de foto's ook toegevoegd aan de blog.

Voor de wedstrijd hebben we met de groep nog gezellig wat gegeten bij een kleine diner een straat verderop. Daarna was het tijd om richting de school te lopen. Helaas waren de Stadium High Tigers niet in hun beste vorm en was het erg koud. Na ongeveer 1,5 uur zijn we weer richting de bus gegaan en werden we weer thuis gebracht.

In mijn volgende blogpost zal ik vertellen over het disco schaatsen dat ik een aantal weken geleden heb gedaan. Mocht je een verzoek hebben over een onderwerp waar ik over kan vertellen laat het me dan vooral weten. Iets wat veel mensen al vroegen was over het eten en daar kan ik zeker wat over toelichten. Maar mochten er nog meer verzoeken zijn laat die dan vooral hier onder achter of stuur mij een berichtje.